صعود به قله دارآباد ‘برنامه ۷۳’

به نام یگانه خالق طبیعت 

قله دارآباد یا مونگ چال در بخش البرز مرکزی و در جنوب شرقی قله توچال  و به فاصله ۸ کیلومتری از آن واقع شده است. ارتفاع این قله حدوداً ۳۱۶۱ متر بوده که توسط یک خط الراس و پس از عبور از تیغه های دارآباد به قله توچال متصل می شود. در سمت چپ قله دارآباد به فاصله حدوداً ۲۴۰۰ متر ، قله کلکچال به ارتفاع ۳۳۱۰ متر قرار دارد. برای رفتن به این منطقه باید ابتدا به میدان قدس (تجریش) رفته و از آنجا می توان هم با اتوبوس و هم با سواری تا دارآباد رفت.قله دارآباد از چند مسیر صعود می شود. اولین و بهترین مسیر صعود این قله از روی یال شن سیاه می باشد که پس از عبور از یال درازلش و کنار پادگان به قله ختم می شود و مسیرهای دیگر از طریق یال های دره دارآباد صعود می شود. دار واژه‌ای پهلوی به معنای درخت، چوب، الوار، تیر بام، و … بوده است و هنوز هم در برخی از مناطق فارسی زبان و حتی برخی زبانهای غیر فارسی مانند عربی ،  دارآباد به معنای مکانی پر از درخت است.

قله دارآباد

موضوع برنامه :
صعود به قله دارآباد

زمان برنامه :
۲۱ اسفند ۱۳۹۴

ساعت شروع برنامه :
جمعه ۲۱ اسفند ماه ساعت ۶ صبح – پارکینگ دارآباد

مسیر صعود :
عبور از یال شن سیاه- صعود به قله

مسیر فرود :
بازگشت از مسیر صعود

هزینه برنامه :
رایگان

سطح برنامه :

5 برای مشاهده توضیحات مربوط به سطح بندی برنامه ها، بر روی آیکن مربوطه کلیک نمایید.

لوازم مورد نیاز: 
کفش کوهنوردی، لباس گرم (گرتکس – پلار)، لباس بارانی، دستکش، کلاه، کرامپون یا یخ شکن، هدلایت، زیرانداز، باتوم، گتر، تنقلات ( خرمای خشک، خشکبار، آب نبات و … )، عینک آفتابی، کرم ضد آفتاب، آب آشامیدنی ( حداقل ۱ لیتر )، صبحانه ، ناهار ،کارت بیمه ورزشی
 

توضیحات:.
برای ارتباط با مسئولین گروه کوهنوردی ام اس سنتر می توانید با شماره ۰۹۳۶۵۲۳۶۶۰۰ در روزهای یکشنبه، سه شنبه و پنج شنبه از ساعت ۱۸ الی ۲۰ تماس حاصل فرمایید.( لطفا فقط تماس بگیرید) ، همچنین از طریق اکانت تلگرام @mshiking_admin پاسخگو شما خواهیم بود.
حتما قوانین و مقررات گروه را مطالعه و بعد از قبول آن در برنامه شرکت نمایید.
در صورت تمایل برای حضور در برنامه، لطفا فرم انتهای صفحه را تکمیل نمایید.

تکمیل فیلدهایی که با * مشخص شده اند، ضروری می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*